Menu

Oferta YMAA

Program szkoleniowy Taijiquan (Tai Chi Chuan) styl Yang ćwiczony w  Yang's Martial Arts Association (YMAA) Polska, oddział Białystok.

Paski pokazujące stopnie umieszcza się na lewej nogawce spodni w analogiczny sposób jak stopnie z Shaolin, mają ona również te same wymiary.

Wszystkie pozycje oznaczone * muszą być zaliczone zanim student przejdzie do nauki materiału na następny poziom.
Pozycje oznaczone ** stanowią nadobowiązkowy test tylko dla tych osób, które chcą być sprawdzone.

Pierwszy Poziom

 Pierwsze sześć miesięcy

 

  1. Sekwencja solo
  2. Podstawowe pozycje Taijiquan - osiem form.
  3. Techniki gołych rąk Taijiquan.

    Ćwicząc Taijiquan (Tai Chi Chuan) musisz nauczyć się koordynować ruch brzucha z oddechem. Będziesz się uczył naturalnego (Buddyjskiego) oddychania brzusznego oraz odwrotnego (Taoistycznego) oddychania brzusznego. Naturalny oddech brzuszny pomaga ćwiczącemu rozluźnić się i wyciągnąć zdrowotne korzyści z treningu Taiji (Tai Chi). Odwrotny oddech brzuszny ułatwi Ci kierowanie Qi (Chi) do kończyn w celach wojennych.

  4. Podstawowy Qigong Taiji.

    Ćwicząc Taijiquan musisz rozumieć i odczuwać Qi. Trening ten pomoże Ci uwrażliwić się na procesy zachodzące wewnątrz ciała oraz na jego stan energetyczny. Umożliwi Ci również naukę świadomego używania Qi w czasie ćwiczenia Taiji. Rozpoczyna się go właśnie od pierwszego, najprostszego z zestawów Qigong (Chi Kung) Taiji. Ćwiczy się także wiele różnych, prostych form Taiji w celu poprawy koordynacji Yi (umysłu), oddechu, ciała i Qi. Dzięki temu treningowi, student zbuduje sobie solidne podstawy Taiji.

  5. * Sekwencja solo Taijiquan styl Yang (112 form).

 

Drugie sześć miesięcy

 

  1. Sekwencja solo
    • Sekwencja solo Taijiquan styl Yang (poprawa technik).
      Po zakończeniu nauki sekwencji, student kontynuuje trening pod okiem instruktora korygując techniki tak, by stały się one poprawne i płynne.

  2. Spiralny Qigong Taiji.
    Spiralny Qigong Taiji uczy adepta prowadzenia Qi na powierzchnię ciała i do szpiku kostnego.
  3. Pchające Dłonie
    • * Słuchanie, Rozumienie, Przyklejanie, Przyleganie, Ustępowanie, Neutralizacja i Kierowanie (Centrowanie).
      Powyższe umiejętności stanowią najbardziej podstawowy trening pchających dłoni. Uczysz się ich, ćwicząc z partnerem, aż będziesz w stanie pokazać, że robisz to płynnie i jednocześnie zachowujesz centrum i równowagę.

    • * Pojedyncze Pchające Dłonie.
      W pojedynczych pchających dłoniach naukę rozpoczynasz od rozwijania wrażliwości oraz umiejętności ustępowania, kierowania i neutralizacji. Trening ten obejmuje następujące techniki neutralizacji: poziomo, do góry, na bok i na dół.

    • * Podwójne Pchające Dłonie.
      Gdy czujesz się już dobrze w pojedynczych pchających dłoniach zaczynasz ćwiczyć podwójne pchające dłonie. Poza rozwijaniem umiejętności ustępowania, neutralizacji i kierowania musisz się również nauczyć wykorzystywać drugą rękę do pieczętowania łokcia przeciwnika. Podwójne pchające dłonie także zawierają neutralizację poziomą, do góry, na bok i na dół. Dodatkowo musisz także opanować dwie inne techniki: pieczętowanie i odrzucenie.

    • * Peng, Lu, Ji, An w miejscu.
      Jest to często ćwiczony na całym świecie układ "Międzynarodowych Pchających Dłoni". Na tym poziomie student musi nauczyć się tego ćwiczenia w miejscu.

 

Drugi Poziom

 

  1. Sekwencja solo
    • * Taijiquan (Tai Chi Chuan) ze średnią prędkością, pierwsza część.
      Gdy opanowałeś sekwencję solo Taiji, to powinieneś ćwiczyć ją bardzo powoli, by rozprzestrzeniać Qi i prowadzić ją na powierzchnię ciała oraz do szpiku kostnego. Powinieneś również ćwiczyć sekwencję coraz szybciej i szybciej, wciąż jednak zwracając uwagę na Qi, Jin i korzeń. Trening ze średnią prędkością uczy gromadzenia Yi, Qi i Jin, by można było ich użyć w walce.

    • * Zastosowania pierwszej części Taijiquan.
      Sekwencja solo zawiera ponad 200 technik walki. Musisz analizować formę i dobrze zapoznać się z jej zastosowaniami, rozwijając swoją wiedzę na temat technik ofensywnych i defensywnych.

    • * Trening centrowania.
      Centrowanie trenujesz z partnerem, stojąc w wysokich pozycjach. Waszym zadaniem jest znalezienie centrum partnera. Znalazłszy je, naruszasz jego równowagę i niszczysz korzenie, samemu zachowując mocny korzeń i ukryte własne centrum. Musisz tego dokonać poprzez właściwy ruch ciała (zwłaszcza okolicy talii) i jego koordynację z energią.

  2. Pchające Dłonie
    • * Trening Symbolu Taiji Wijącego się Jedwabiu - strona Yang w miejscu oraz w poruszaniu się w przód i w tył.
      Na tym poziomie musisz nauczyć się i opanować stronę Yang symbolu Taiji Wijącego się Jedwabiu. Nauka obejmuje trening w miejscu oraz poruszaniu się w przód i w tył z zamkniętymi oczami.

    • * Małe Ściągnięcie, Duże Ściągnięcie i Nacisk.
      W ćwiczeniu tym łączysz Małe Ściągnięcie, Duże Ściągnięcie i Nacisk, cały czas poruszając się. Twoje kroki muszą być stabilne, a sposób poruszania taki, by zachować odpowiednie kąty względem partnera podczas ściągania i nacisku.

    • * Peng, Lu, Ji, An w ruchu.
      Jest to często ćwiczony na całym świecie układ "Międzynarodowych Pchających Dłoni". Na tym poziomie student uczy się tego układu w poruszaniu się.

    • * Trening centrowania.
      Na tym poziomie w celu zachowania korzeni i centrum uczysz się nie tylko ustępowania i neutralizacji nadchodzącego ataku, lecz także rozwijasz umiejętność płynnego reagowania i zmieniania swojej pozycji defensywnej na korzystniejszą, ofensywną.

  3. ** Trening wolnego sparringu Taiji

     

    • Trening reakcji.
    • Trening przechwytywania.

     

 

Trzeci Poziom

 

  1. Sekwencja
    • * Taijiquan (Tai Chi Chuan) ze średnią prędkością, druga część.
    • * Zastosowania drugiej części Taijiquan.
    • * Taijiquan z dużą prędkością, pierwsza część.
  2. Pchające Dłonie
    • * Duże Ściągnięcie (Da Lu).
    • * Trening Na i spiralnego Jin.
    • * Trening centrowania.
      Na tym poziomie musisz umiejętnie neutralizować i kontrować nadchodzący atak. Gdy zaliczysz ten poziom, powinieneś bez trudności radzić sobie w zawodach pchających dłoni w miejscu.

 

Zakwalifikowany jako Asystent Instruktora YMAA

 

Czwarty Poziom

 

  1. Sekwencja
    • * Taijiquan (Tai Chi Chuan) ze średnią prędkością, trzecia część.
    • * Zastosowania trzeciej części Taijiquan.
    • * Taijiquan z dużą prędkością, druga część.
  2. Pchające Dłonie
    • * Cai, Lie, Zhou, Kao - międzynarodowy układ.
    • * Jin pożyczający.
    • * Qin Na (lub Chin Na) Taiji, pięć technik.
    • * Zastosowania pojedynczych i podwójnych Pchających Dłoni.
    • * Trening Symbolu Taiji Wijącego się Jedwabiu - strona Yang po Kole Bagua.
  3. ** Wolny sparring Taiji, pierwszy i drugi etap

 

Piąty Poziom

 

  1. Sekwencja
    • * Taijiquan (Tai Chi Chuan) ze średnią prędkością, cała sekwencja.
    • * Taijiquan z dużą szybkością, trzecia część.
    • * Sekwencja Walki Taijiquan.
  2. Trening specjalny
    • * Trening świecy.
    • * Qin Na (lub Chin Na) Taiji, pięć technik
    • * Zastosowania Pchających Dłoni.
    • ** Wolny sparring Taiji, trzeci i czwarty etap

 

Zakwalifikowany jako Instruktor YMAA

 

Szósty Poziom

 

  1. Solo
    • * Taijiquan (Tai Chi Chuan) z dużą szybkością, cała sekwencja.
    • * Zastosowania Sekwencji Walki Taiji.
    • * Miecz Taiji.
    • * Qigong kuli Taiji.
  2. Trening specjalny
    • * Trening świecy i miecza Taiji.
    • * Qin Na (lub Chin Na) Taiji, pięć technik.
    • * Zastosowania Pchających Dłoni.
  3. ** Wolny sparring Taiji, piąty i szósty etap

 

Siódmy Poziom

 

  1. Solo
    • * Zastosowania Sekwencji Walki Taiji.
    • * Zastosowania miecza Taiji.
  2. Ćwiczenia w parach
    • * Formy podwójne miecza Taiji, pięć form.
    • * Qin Na (lub Chin Na) Taiji, pięć technik.
    • * Zastosowania Pchających Dłoni.
  3. ** Wolny sparring Taiji, siódmy i ósmy etap

 

Ósmy Poziom

 

  1. Solo
    • * Zastosowania Sekwencji Walki Taiji.
    • * Zastosowania miecza Taiji.
    • * Szabla Taiji.
  2. Ćwiczenia w parach
    • * Sekwencja Walki Miecza Taiji.
    • * Formy podwójne miecza Taiji, pięć form
    • * Qin Na (lub Chin Na) Taiji, pięć technik.
    • * Zastosowania Pchających Dłoni.
  3. ** Wolny Sparring Taiji, dziewiąty i dziesiąty etap
  4. ** Sparring miecza Taiji

 

Dziewiąty Poziom

 

  1. Solo
    • * Zastosowania szabli Taiji.
    • * Kij Taiji.
  2. Ćwiczenia w parach
    • * Formy podwójne miecza Taiji, pięć form.
    • * Qin Na (lub Chin Na) Taiji, pięć technik.
    • * Formy podwójne szabli Taiji, pięć form.
    • * Zastosowania Pchających Dłoni.
  3. ** Sparring miecza Taiji

 

Dziesiąty Poziom
stripesTaijiquan_r1_c5

 

  1. Solo
    • * Zastosowania kija Taiji.
    • * Włócznia Taiji.
  2. Ćwiczenia w parach
    • * Formy podwójne szabli Taiji, pięć form.
    • * Qin Na (lub Chin Na) Taiji, pięć technik.
    • * Zastosowania Pchających Dłoni.
  3. ** Sparring kija Taiji

 

Zakwalifikowany jako Mistrz YMAA

Log In or Register

fb iconLog in with Facebook